Ziet de e-mailnieuwsbrief er niet goed uit? Bekijk de webversie

E-mailnieuwsbrief header1

SSK nieuwsbrief 55: Bloeddrukcampagne, nieuwe e-learning & SSK inspiratie

EXPLODED_ERASE_DETONATOR_002
EXPLODED_ERASE_DETONATOR_003
Save the date:
Bloeddrukcampagne 2020

Dit jaar heeft de campagne bloeddruk meten plaatsgevonden samen met de Hartstichting. De resultaten hiervan zijn inmiddels bekend: het was een succes! De campagne kreeg veel media aandacht en men kon op meer dan 200 locaties de bloeddruk laten meten. Ruim 33.000 personen hebben hier gebruik van gemaakt, van hen had 40% een hoge bloeddruk. Uit de evaluatie onder de deelnemende SSK ondernemers bleek eveneens een groot enthousiasme: u beoordeelde de campagne gemiddeld met een 8,5, de reacties van klanten met een 8,6 en de campagnematerialen met een 8,8!

Door dit succes en de fijne samenwerking met maar liefst 100 deelnemende SSK supermarktondernemers, gaan we volgend jaar opnieuw de samenwerking aan. En u kunt zich nu alvast aanmelden!

De bloeddrukmeetcampagne vindt plaats van maandag 11 tot en met zaterdag 16 mei 2020.

De insteek zal hetzelfde zijn: meetpunten op toegankelijke plekken om mensen op een laagdrempelige manier een bloeddrukmeting aan te bieden. Mede door de beoogde opschaling wordt nog onderzocht hoe de bemensing van de meetpunten kan worden ingericht. Deelnemers worden uitgenodigd om het meetpunt, indien dit mogelijk is, in te richten met lokale vrijwilligers of eigen medewerkers. Uiteraard wordt u hierbij ondersteund. In ieder geval ontvangt u alle benodigde materialen om (wederom) een succes te maken van de campagne in uw winkel.

Meld u nu alvast aan via het aanmeldformulier. In aanloop naar de campagne worden de verdere deelnamegegevens afgestemd.

 

E-learning
E-learning 'Meer dan lekker in de super' over gezonde en duurzame keuzes

In samenwerking met het Voedingscentrum is de nieuwe training ‘Meer dan lekker in de super' ontwikkeld. Deze online training staat in het teken van de gezonde en duurzame keuze in de supermarkt en traint supermarktmedewerkers in hun kennis hierover. Het volgen van de training helpt om klanten op de juiste manier te adviseren over producten die passen bij een gezonde leefstijl. In 4 modules komen onderwerpen naar voren zoals vet, zout en vezels in producten, keurmerken, etiketten lezen, de Schijf van Vijf, voedselverspilling, dierenwelzijn en de invloed van ons voedsel op het milieu. De training kan gratis en op ieder gewenst moment worden gevolgd, succesvolle afronding leidt tot een certificaat.

Gebruik onderstaande tekst om het volgen van de training te promoten onder uw team, bijvoorbeeld via uw interne nieuwsbrief en de SSK kantineposter (te bestellen via het bestelformulier):

“Steeds meer klanten willen gezond leven. Ook is duurzaamheid steeds vaker iets waar de klant op let wanneer hij of zij een keuze maakt. Natuurlijk biedt onze supermarkt daarin volop keuze. Duurzaamheid en het stimuleren van gezonde keuzes past immers ook bij de uitgangspunten van ons Super Supermarkt Keurmerk. Maar niet iedere klant weet wanneer een product goed past in een gezonde leefstijl. Of op welke manier er bij een product aandacht is besteed aan duurzaamheid.

Door het volgen van de verschillende deelthema’s van de e-learning “Meer dan lekker in de super” kun jij klanten van informatie voorzien en adviseren en acties bedenken om goede en duurzame keuzes in de supermarkt makkelijker te maken. Onderwerpen die aan de orde komen zijn o.a. vet, zout en vezels in producten, keurmerken, etiketten lezen, de Schijf van Vijf, voedselverspilling, dierenwelzijn en de invloed van ons voedsel op het milieu. Klik hier om de training te starten.”

EXPLODED_ERASE_DETONATOR_005
EXPLODED_ERASE_DETONATOR_007
SSK website
Actueel op onze social media

Ondernemers in het zonnetje:

- Gerrit Verstraete, Coop Verstraete
- John van Vuuren, Albert Heijn van Vuuren
- John Bos, PLUS John Bos
- William, Dave en Ed de Block, Albert Heijn de Block

Wekelijks leest u een SSK tip van de week. Deel de berichten over onder meer de weggooiwijzer, groente- en fruit uit het seizoen en het bewaren van eieren.

Volg SSK via: Facebook, Twitter en Instagram.

EXPLODED_ERASE_DETONATOR_009
SSK ondernemers inspireren


Toegankelijkheid

Ondernemer Sietze Koetsier vertelt in het kader van het project MKB Toegankelijk, over de manier waarop er aandacht is voor toegankelijkheid in zijn winkel Coop Koetsier in Ruinerwold: 

“Ik ben een project gestart met het plaatselijke verzorgingstehuis dat aan de andere kant van het dorp gesitueerd is. Iedere donderdagochtend halen we met een busje een groep bewoners op. De bus is in het kader van ‘toegankelijkheid’ uitgerust met een lift. De bewoners worden inclusief rolstoelen, rollators en andere hulpmiddelen afgezet bij de winkel. Het lijkt zo iets simpels, ‘boodschappen doen’ maar voor veel mensen is het een wekelijks uitje. Het mes snijdt dus aan twee kanten, één: we bieden een toegankelijke winkel en twee: we ondernemen sociaal, we halen mensen uit hun omgeving en laten ze ongestoord boodschappen doen en hun sociaal netwerk vergroten”. Lees hier verder.

Week tegen Eenzaamheid
Onderneemster Angela Lodder organiseerde in de Week tegen Eenzaamheid een goed bezocht en zeer gewaardeerd koffiemoment in de winkel Albert Heijn Lodder in Spijkenisse:

EXPLODED_ERASE_DETONATOR_004