Click en collect

Laat uw klanten makkelijk een afhaalafspraak maken

Click&Collect-app, voordelig voor Vakcentrumleden 

Vanaf woensdag 10 februari mogen uw klanten bestellingen bij de winkel afhalen. Daarvoor moet dan wel een afspraak gemaakt worden. Met de click-en-collect-app van het Vakcentrum regelt u dat eenvoudig en goedkoop (minder dan een euro per dag).

Jocelyn Hoop (Hoop Keukengemak Wijchen):
“Het installeren ging vrij vlotjes. We hebben nu onze koffie er op staan. Daar hebben we vaste klanten voor en voor die producten is geen uitleg nodig. Het is nu een kwestie van de lijst met producten aanvullen. Inmiddels hebben we ook de qr-code en die gaan we ook her en der inzetten.”

Kijk bij Hoop Keukengemak op de website

of kijk bij speelgoedwinkel Het Speeleiland in Zwolle

of bij Voor de Wind Interieur


Hoe uw klanten ook bestellen, via uw webshop, whatsapp, facebook, telefonisch... Op uw speciale interpagina kan de klant na het bestellen gelijk een afhaalafspraak maken. (De vereiste vier uur wachttijd wordt dan automatisch ingebouwd.)

U bepaalt zelf op welke tijden u open bent voor click en collect en hoeveel tijd u wilt reserveren voor een afhaalafspraak. Op de afsprakenpagina wordt ook uw logo toegevoegd. Via de app bevestigt u ook makkelijk de afspraak die uw klant heeft ingepland.

Achter de schermen kunt u zien welke bestellingen daadwerkelijk zijn opgehaald.

De click en collect app kost 49 euro per maand (ex btw).
Vakcentrumleden betalen slechts 25 euro per maand (ex btw).

Met dit formulier vraagt u makkelijk en snel uw account aan.


Vakcentrum Afsprakenplanner Click en Collect in beeld

Kijk hier naar video's waarin Click en Collect wordt uitgelegd.


Wat doet de app voor u?

  1. Tijdslots aanbieden aan uw klanten
    In de C&C app kunt u precies aangeven wanneer u afspraken wilt ontvangen en hoelang het tijdslot  is voor de afspraak. Ook kunt u aangeven hoeveel klanten u per tijdslot wilt ontvangen. Als uw klant een afspraak maakt krijgt u hier via email bericht van. Vervolgens kunt u in de app de afspraak bevestigen. Hierna ontvang uw klant ook een bevestiging en kan de klant het product op het afgesproken tijdstip op komen halen. 
  2. Producten aanbieden aan uw klanten
    U kunt handmatig een onbeperkt aantal producten in de C&C app invullen. U kunt een naam, omschrijving (inclusief een link naar een webpagina) en een prijs invullen of kopiëren en plakken uit een ander systeem. Momenteel worden er geen koppelingen met voorraadsystemen of webshops aangeboden (zie ook punt 4). Dit zodat alles eenvoudig blijft en u snel gereed bent voor Click & Collect.
  3. Klanten een ander product kunnen laten invullen (optioneel)
    Als u wilt kunt uw klanten ook zelf een product of artikelnummer laten invullen in een tekstveld. Deze optie kunt u zelf inschakelen. Voordat de klanten dit product kunnen ophalen moet u altijd in de app bevestigen dat het product op voorraad is. 
  4. Klanten een webshop bestelling laten ophalen (optioneel)
    Als u een webshop heeft, en u biedt daar de optie aan om een product op te halen in uw winkel, kunt u uw klanten het ordernummer laten invullen in de app.  Deze optie kunt u zelf inschakelen. Zo kunt u direct het pakket klaarleggen voor de klant op het juiste tijdstip. 
  5. Uw afspraken bijhouden
    De C&C app biedt een overzicht van welke klanten langskomen en wanneer (de "Collect"). Hier kunt u per klant ook aangeven of de klant al is langsgekomen en of het pakket succesvol is afgenomen. Dit is optioneel.  

Hoe stelt u de app in?

U ontvangt uiterlijk maandag 8 februari een link waarmee u de app stap voor stap kunt instellen en klaarzetten, inclusief uitleg per stap. 

U kunt bij het instellen van de app uw logo en bedrijfsnaam instellen, zodat de app herkenbaar is voor uw klanten.

Hoe maakt een klant een afspraak?

Als de App heeft ingesteld ontvangt u een link. Deze link kunt u direct delen via alle gangbare kanalen (WhatsApp, Facebook, Email, etc) om uw klanten Click & Collect afspraken te laten maken. Ook kunt u zelf de link op uw website plaatsen. Uw klant hoeft zelf geen app te downloaden, maar kan de link gewoon in een internetbrowser openen. 

Wat kost de app?

Het Vakcentrum heeft de ontwikkelingskosten voor haar rekening genomen. Daardoor betalen Vakcentrumleden geen 49 euro per maand, maar slechts 25 euro per maand (ex btw).

Het abonnement op de app kan maandelijks worden opgezegd. 
U gaat een overeenkomst aan met Counter b.v., de leverancier van deze app.

Wat zijn de regels voor click en collect?

De overheid heeft een aantal voorwaarden gesteld aan click en collect. Zo mag u klanten niet toelaten in de winkel. Lees meer.

Hoe laat ik mijn klanten betalen bij het afhalen?

U kunt uw klanten op verschillende manieren laten betalen.

  • Als uw pinapparaat werkt op wifi, werkt deze waarschijnlijk ook aan de deur. Dan is alleen een verlengsnoer voor de stroom nodig.
  • een betaalverzoek via de app van uw bank
  • voor het kopen of huren van extra pinapparaten, kijk bij ons ledenvoordeel

Ja, ik heb belangstelling voor de speciale Click&Collect-app