Orderchamp lanceert nieuwe betaaloplossing voor retailers
2
8 september 2020
Online B2B inkoopplatform Orderchamp geeft haar winkeliers en online handelaren de mogelijkheid om vandaag te bestellen en pas over 30 tot 60 dagen te betalen. Retailers krijgen hierdoor meer financiële ruimte en meer tijd om hun producten binnen deze termijnen te verkopen.
Orderchamp staat garant voor de betaling aan leveranciers, waardoor retailers geen debiteurenrisico meer hebben. Dit wordt mogelijk gemaakt door de technologie en algoritmen van Orderchamp, die winkeliers o.b.v. data en koopgedrag adviseert welke producten het beste verkopen in hun winkel. Vanuit het bestelgedrag, de type producten en
de omloopsnelheid bepaalt het bedrijf een bestedingslimiet voor de winkelier, alvorens een uitgestelde betaaltermijn wordt aangeboden.
Om dit te kunnen realiseren, heeft Orderchamp succesvol een nieuwe financieringsronde afgerond, waarbij een formatie van marktexperts, waaronder Stefan van den Berg (voormalig eigenaar en CEO AfterPay) is toegetreden tot een nieuw adviesorgaan. Daarnaast treden Thomas Plantenga (CEO Vinted) en Zhong Xu (voormalig Lightspeed en huidig CEO Deliverect) toe om de internationale expansie te ondersteunen. Ook bestaande aandeelhouders van Orderchamp, waaronder durfinvesteerder henQ, nemen deel aan deze ronde.
Joost Brugmans (CEO Orderchamp): “Met het vertrouwen van onze nieuwe en bestaande investeerders maken we deze propositie mogelijk voor zelfstandige retailers in hun weg naar de perfect gecureerde winkel. Door de uitgestelde betaling krijgen zij de ruimte om de producten binnen de betaaltermijn te verkopen, waardoor ze hun budgetten kunnen stoppen in het aantrekken van winkelbezoekers en online traffic. Voor de merken is dit ook voordelig. Zij krijgen hierdoor namelijk een extra stimulans in verkopen en hebben geen risico op wanbetalers. De nieuwe investeringsronde en betaaloplossing stellen ons in staat nog harder te groeien in Europa.”
Sinds de officiële lancering in september 2019 zijn bij het platform meer dan 15.000 retailers en bijna 1000 merken aangesloten binnen de categorieën Home & Living, Mode Accessoires, Sieraden, Beauty & Health, Stationery, Kids & Baby en Koken & Tafelen.