Nederlands MerkGoed investeert in Riverdale
26 november 2021
Riverdale heeft een sterke strategische partner gevonden, waarmee de komende jaren wordt gewerkt aan een nieuwe strategie om het bedrijf weer in de top van de home & living branche terug te brengen. Nederlands MerkGoed (NMG), een participatiemaatschappij die zich richt op het bouwen van sterke consumentenmerken, neemt een significant belang in Riverdale en heeft het bedrijf in de afgelopen maanden geholpen om een nieuwe strategische koers uit te zetten.
“De afgelopen twee jaar zijn, mede door corona, best zwaar geweest voor ons bedrijf”, zegt Marcel Bregman van Riverdale. “We hadden daarbij te veel hooi op onze vork genomen waardoor de focus verloren ging, met omzetdaling tot gevolg. Met de ko
mst van NMG is er een duidelijke lijn en visie neergezet, waarbij de focus meer komt te liggen op woonaccessoires, geurproducten en kleinmeubelen. Het doel is om van Riverdale weer een helder consumentenmerk te maken dat staat voor kwaliteit en hoogstaand design. We willen het merk weer volop onder de mensen brengen, wat we onder meer zullen doen door ons meer te richten op het gifting segment”.
Riverdale is altijd een familiebedrijf geweest en ook naar de toekomst toe blijft de familie een belangrijke rol in het bedrijf spelen, wat nog eens wordt onderstreept door het feit dat de familie ook heeft deelgenomen aan deze investeringsronde. Mede dankzij dit extra kapitaal, kan er in de komende jaren flink geïnvesteerd worden in productinnovatie en slimme commerciële concepten waarmee retailers weer goede doorverkoop en marges kunnen realiseren.