Vakcentrum MyCCP – Uw HACCP administratie geheel digitaal

De CBL Hygiënecode (voor de levensmiddelendetailhandel waaronder foodspecialiteitenwinkels) "vormt de basis voor het verkopen van veilige levensmiddelen in een hygiënische omgeving". Als wordt gewerkt volgens de Hygiënecode wordt voldaan aan de geldende wet- en regelgeving. De code eist dan wel dat ook kan worden aangetoond dat er volgens de code wordt gewerkt. Dat kan door het bijhouden van tal van controlelijsten en registratiesystemen. Met Vakcentrum MyCCP wordt die registratie een stuk eenvoudiger en doelmatiger.

Vakcentrum_Alle_Devices

Eenvoudig in te richten

Vakcentrum MyCCP is in feite uw digitale hygiëneregistratie. Via MyCCP beheert u alle controlelijsten die u in uw onderneming gebruikt, zoals de schoonmaak- en temperatuurlijsten. De standaardlijsten staan er alvast voor u in, deze kunt u aanpassen voor uw specifieke situatie. Daarnaast kunt u uw eigen controlelijsten toevoegen, bijvoorbeeld voor allergenenbewaking of met de recepturen. Op basis van deze lijsten maakt u checklists: wanneer moeten welke acties worden ondernomen. Het schema maakt u geheel op maat. Het inrichten van MyCCP doet u vanaf uw computer.

"Dagelijkse, wekelijkse, maandelijkse en checklists per kwartaal en half jaar zijn simpel en snel in te plannen."

Handig in gebruik

Het gebruik van de checklists is makkelijk. Dat gaat via een mobiele telefoon (iOS of Android) of een tablet. Uw medewerker logt in en kan vervolgens zien welke checklists en taken er voor dat moment nog open staan. Het is dan een kwestie van de activiteiten langslopen en afvinken. Iedere gebruiker krijgt een eigen profiel met gebruikersnaam en wachtwoord. Zo kunt u dus ook taken persoonlijk toewijzen en controleren wie welke taken uitvoert.

"De MyCCP-app is overzichtelijk. Dit komt doordat er één lijst is met de checklists die nog openstaan en deze verdwijnen uit de lijst als ze voltooid zijn."

Temperatuurmetingen en alarmering

Natuurlijk wilt u gelijk weten wanneer de temperatuur in een koeling onverwacht oploopt, zo kunt u tijdig actie ondernemen en wordt derving voorkomen. Door middel van aan Vakcentrum MyCCP gekoppelde meetinstrumenten, waaronder loggers (temperatuursensoren) in de koelingen, kunt u continu de tempartuur in uw koelingen bewaken én krijgt u een melding wanneer de temperatuur afwijkt.

De voordelen van Vakcentrum MyCCP voor uw organisatie:

  • Digitaal voldoen aan hygiëneregistratie, geen papierwerk meer nodig;
  • Flexibel, iedere werknemer kan checklist afwerken;
  • Actueel inzicht in uitvoering taken door individuele medewerkers;
  • Heldere rapportage, dashboards en trendanalyses;
  • Te koppelen met temperatuurmetingen;
  • Altijd voorbereid op inspectie NVWA.

"Een HACCP-lijst op papier is niet meer van deze tijd."

Getest door collega’s

Bij de ontwikkeling van Vakcentrum MYCCP zijn we niet over een nacht ijs gegaan. Het systeem is ontwikkeld door Gullimex en uitvoerig geanalyseerd door Vakcentrum-deskundigen, maar belangrijker nog, ook uitvoerig getest door collega-ondernemers en hun medewerkers. Daarbij zijn ook de koppelingen met temperatuurloggers gelegd.

Vakcentrum MyCCP bleek steeds de verwachtingen te overtreffen in gebruiksgemak en inzicht.

Aanvullende hardware

Op onderstaande hardware die bij Gullimex wordt aangekocht, denk hierbij aan loggers of bluetooth thermometers, ontvangt u een korting van 10%. klik voor de diverse prijzen op de leaflet rechts op deze pagina.

Belangstelling voor Vakcentrum MyCCP?

Stuur dan een berichtje aan reactie@vakcentrum.nl. Wij zorgen er dan voor dat er snel contact met u wordt opgenomen om uw wensen te inventariseren en te komen tot de optimale toepassing van Vakcentrum MyCCP.