Vasse, speelgoed branche:
"Bij ons hebben we plexiglas schermen voor de kassa’s gehangen en met tape anderhalve meter gemarkeerd. Daarnaast overal de bordjes anderhalf meter en verzoek tot pinnen. We hebben momenteel hoofdzakelijk ouders die meestal alleen komen, er komen bij ons vrijwel geen kinderen meer in de winkel en geen rijen bij de kassa’s. De verkoop bestaat hoofdzakelijk uit puzzels, spellen, educatieve spellen en boekjes.’’
Klabbers, gemengde branche:
"Het komt nu goed uit dat wij al een heel diep kassablok hebben en er zo al een flinke afstand is tussen kassière en klant. We overwegen nog wel om er alsnog transparant zeil of iets dergelijks te plaatsen. Daarnaast hangt de winkel vol met de RIVM richtlijnen. En letten we op dat ook de medewerkers zich aan de richtlijnen houden en worden alle maatregelen zoals schoonmaken van ‘gebruiksvoorwerpen’ opgevolgd. Mochten er verder nog werkende maatregelen komen zijn wij natuurlijk bereid daarin te investeren.’’
Froukje, food branche:
"Het zoveel mogelijk alleen komen winkelen is een must. Het wordt nog steeds gezien als een gezinsuitje en we moeten te vaak in discussie met klanten die het onzin vinden.’’