Storytelling loont!

Het is een plezier vast te stellen dat steeds meer ondernemers hun verhaal durven te vertellen en willen delen met anderen, al is het niet altijd op het podium. Ze doen dat niet alleen lokaal, maar ook regionaal, nationaal en zelfs Europees. Sterker nog ze nemen daarin ook steeds meer zelf het voortouw.

Was de Dutch Agri Food Week vroeger met name gericht op boeren en landbouwproducten, nu spelen retailers een steeds belangrijker rol.
Zo stonden de ondernemers Kooistra aan de wieg van het Frisian Foodture ’18 congres in Bolsward tijdens de Dutch Agri Food Week.
Niek Leussink wist in Nieuwspoort iedereen te boeien met zijn verhaal over de weg waarop volledige duurzaamheid in de winkel te bereiken is. In samenwerking met anderen, waaronder ook de overheid. De ervaringen en tips van Edwin ten Brink om de winkel veiliger te maken, werden in de Week van de Veiligheid gedeeld met de minister en politie, zodat zij daar in hun werk mee verder kunnen. En dan heb ik het nog niet eens over de ondernemers die aanwezig waren tijdens de Tweede Kamer sessie over franchise of de onderneemster die met mij meegaat naar Brussel om daar het mkb-verhaal te versterken in aanwezigheid van Eurocommissarissen.

Storytelling brengt informatie over onze sector dichter bij anderen. Deze zichtbaarheid loont! Politici krijgen steeds meer aandacht voor de mkb-winkeliers. Met MKB-Nederland werken we nu hard aan de Dag van de Ondernemer op vrijdag 16 november! De dag waarop met name politici openstaan voor de verhalen van de winkeliers. Zij willen ook actief met ondernemers in gesprek komen. Grijp de kans om dat gesprek aan te gaan en als deze u niet direct geboden wordt, creëer dan zelf zo’n moment. Het Vakcentrum helpt u daar graag bij, want ik weet uit ervaring: Storytelling loont!

mr. Patricia Hoogstraaten RAE
directeur