Mooi werk,

verrichten de adviseurs van Vakcentrum Bedrijfsadvies die deze dagen de Intertoys franchisenemers ondersteunen. Die ondernemers werden geconfronteerd met geheel nieuwe uitdagingen. Wat betekent het faillissement van de franchisegever? Een zeer onzekere periode.

Nieuwe situaties op de winkelvloer ook. Ontevreden, boze en onbeschofte klanten. En dat in een speelgoedwinkel. Winkels waar het altijd draait om plezier, om het spel. Nu ging het plotseling alleen maar om de knikkers. Medewerkers werden zeer onheus behandeld. Gelukkig kregen zij ook volop steun. Ik hoorde over medewerkers die chocolade kregen. En ik las berichten op nieuwssites en sociale media waarin het gedrag van de ontevreden ‘klanten’ in heldere bewoordingen werd afgekeurd.

Ik ben blij met die reacties. Winkelmedewerkers kiezen voor hun vak omdat ze klanten willen helpen. Met hun enthousiasme en hun deskundigheid. Dat geldt overigens niet alleen voor de medewerkers in de speelgoedwinkels. Ook bij onze andere leden kom ik volop enthousiaste vakmensen tegen.

We zetten dan ook in op de ontwikkeling van de ondernemers en de medewerkers. Bijvoorbeeld met het programma mmm lekker werken. Een programma waarin we ondernemers en medewerkers op de toekomst voorbereiden. Door te zorgen dat ze Meester in hun vak kunnen zijn, kunnen Meebewegen met nieuwe ontwikkelingen en Mentaal en fysiek fit blijven.

Zo ondersteunen we ondernemers en medewerkers waar het nodig is. Dat doen we vol overtuiging want het ondernemen en werken in de winkel is en blijft mooi werk.

mr. Patricia E.H. Hoogstraaten RAE
directeur