Top 10 redenen om de Toy Fair New York te bezoeken
Advertorial
27 januari 2020
Jaarlijks komen ongeveer 30.000 bezoekers naar de Toy Fair New York (22-25 februari 2020) om zaken te doen, exclusieve seminars van professionals bij te wonen, de nieuwste trends te spotten, te netwerken met collega's uit de branche en het nieuwste speelgoed en spellen te bekijken. Lees hieronder de top 10 redenen om naar New York City af te reizen.
1. De energie en opwinding
Jaarlijks komen ongeveer 30.000 bezoekers naar de Toy Fair New York (22-25 februari 2020) om zaken te doen, exclusieve seminars van professionals bij te wonen, de nieuwste trends te spotten, te netwerken met collega's uit de branche en het nieuwste speelgoed en spellen te bekijken. Alle tentoonstellingsruimte voor de Toy Fair 2020, de grootste speelgoedshow op het westelijk halfrond, is uitverkocht.
2. Er is iets voor iedereen
De openingsdag van de Toy Fair heeft veel weg van sinterklaas. Nieuw, innovatief en klassiek speelgoed worden door Amerikaanse en internationale exposanten tentoongesteld, op meer dan 445.000 m2 expositieruimte. Van speelgoed om te verzamelen en ‘unboxing’, poppen en actiefiguren, tot speelgoed voor baby- en peuters, technisch speelgoed en buitenspeelgoed: de Toy Fair heeft voor iedereen wel ‘iets’ die geïnteresseerd is in de Amerikaanse en andere speelgoedmarkten.
De show verwelkomt ook weer nieuwe exposanten met een frisse kijk op speelgoed en spelen. Bezoekers vinden dit ‘nooit eerder vertoonde speelgoed’ terug in de sectie Launch Pad (Hal 1E).
3. Populaire nieuwe trends
De trendexperts van The Toy Association onthullen de beste speelgoedtrends van het jaar tijdens de ‘Toy Trends Briefing’ op de eerste dag van de show. Het team doet dat aan de hand van producten die te koop zijn op de beurs.
4. Seminars die de business helpen groeien
Tijdens educatieve sessies wordt u bijgepraat over verschillende onderwerpen: veiligheidsnormen in Amerika en daarbuiten, mondiaal marktonderzoek, licenties, speciaalzaken, uitvindingen en meer. Haal het meeste uit uw tijd op de Toy Fair en maak een planning om tenminste een van de vele aangeboden seminars bij te wonen. Op www.toyfairny.com/ krijgt u meer informatie.
5. Ruimte voor opkomend speelgoedtalent
Nieuw in 2020 is een uitgebreid educatief programma, Creative Factor, dat is bedoeld om uitvinders en ontwerpers, ondernemers, ontwerpstudenten en andere creatieve professionals met elkaar in contact te brengen, hun nieuwste speelgoedideeën te pitchen en nieuwe trends en technische innovaties te bespreken. U vindt Creative Factor vooraan en in het midden op Level 1 buiten Hal D. Ooit robots een catwalkshow zien doen? Hier gebeurt het! Toy Fair organiseert eveneens een speelgoed- en speelcongres waar studenten en docenten uit verschillende disciplines aan deelnemen.
6. Licentiemogelijkheden
Licenties zoals L.O.L. Surprise!, Barbie, Paw Patrol, Pokemon en ‘digital-first’ merken (JoJo Siwa, Baby Shark, Ryan’s World, etc.) hebben een steeds grotere impact op de speelgoedhandel. Tijdens licentiebijeenkomsten helpen experts deelnemers beter te begrijpen welke veranderingen van invloed zijn op het entertainment voor kinderen, sociale media, popcultuur en dergelijke. En hoe kunt u daar op inspelen?
7. Na sluitingstijd netwerken
Alleen maar werken en verder niets? Niet op de Toy Fair! Er zijn gedurende de hele week allerlei activiteiten om te bezoeken. Zoals de Toy of the Year Awards (21 februari) en de Wonder Women in Toys, Licensing en Entertainment Awards (23 februari). Actuele informatie vindt u op de website.
8. Eenvoudig te navigeren
Als je voor de eerste keer de beurs bezoekt (en zelfs regelmatige bezoekers herkennen dat) dan kan de Toy Fair overweldigend overkomen. Maar er zijn verschillende manieren om snel en gemakkelijk uw weg te vinden. Daarom is de beursvloer verdeeld in verschillende productzones. Via de Toy Fair Mobile-app (gratis op iTunes en Google Play) vindt u eenvoudig de weg naar stands van exposanten en krijgt u informatie over de speciale evenementen en activiteiten die tijdens de show plaatsvinden.
9. ShopToys365
Voordat u naar de beurs komt, kunt u al een voorsprong nemen. www.ShopToys365.com is het e-commerceplatform van de industrie en een geweldig hulpmiddel. Met ShopToys365.com kunnen retailers en speelgoedbedrijven het hele jaar door contact maken en zakelijke transacties uitvoeren.
10. De hele industrie komt samen voor vier dagen plezier!
De hele speelgoedgemeenschap komt weer samen op de Toy Fair en wie weet zie je de volgende hit in februari. Dan kun je in elk geval je kinderen vertellen dat je dat voor het eerst zag op Toy Fair New York!
De 117e Toy Fair New York van de Toy Association vindt plaats in het Jacob K. Javits Convention Center in New York City, van 22 t/m 25 februari. Zie hier speelgoed dat u op geen enkele andere beurs ziet! Ga naar www.toyfairny.com om u te registreren en voor nadere informatie.