Frozen II en Star Wars stuwen omzet Hasbro in 2019
25 februari 2020
Hasbro kijkt terug op een goed jaar. Daarin steeg de netto-omzet met 3% tot $ 4,72 miljard, tegenover $ 4,58 miljard in 2018. Rekenen we de negatieve impact van $ 78.5 miljoen vanwege valutaschommelingen niet mee, dan steeg de netto-omzet in 2019 met 5%. De nettowinst bedroeg over het hele jaar $ 520.5 miljoen.
De netto-jaaromzet buiten de USA en Canada daalde overigens licht met 1% tot $ 1.836 miljard. De Entertainment, Licensing en ‘Digital’ divisie deed het in 2019 erg goed: de netto-jaaromzet steeg hier met 22% tot $ 434.5 miljoen.
De netto-omzet in het belangrijke vierde kwartaal van 2019 steeg eveneens met 3% tot $ 1,43 miljard. Dat werd vooral versterkt door de grote vraag naar Hasbro's producten van Disney's Frozen II en Star Wars.