BABY born blaast 30 kaarsjes uit
27 mei 2021
BABY born wordt 30 jaar. Met 25 miljoen verkochte poppen wereldwijd en een eindeloze reeks nieuwe ideeën voor verbeterde functies en accessoires, is BABY born de bestverkopende pop (volgens cijfers van de NPD Group in Duitsland) en dat al generaties lang. Om de 30ste verjaardag te vieren, heeft Zapf Creation, onderdeel van MGA Entertainment, het assortiment verder uitgebreid met een pop die op magische wijze zijn/haar ogen sluit en opent.
Babypop met realistische functies
In het voorjaar van 1991 verscheen BABY born ten tonele. Met een afmeting van 43 cm, helderblauwe ogen, ontwikkeld en gemaakt in het Duitse Rödental door Zapf Creation van Rosa en Max Zapf. Het was een van de allereerste babypoppen met realistische functies: eten, drinken, huilen, slapen en natuurlijk op het potje - en dat alles zonder batterijen. Het werd door de tijd ook de meest populaire. Kijk maar in de schappen van speelgoedwinkels: in 30 jaar tijd is BABY born daar altijd aanwezig geweest.
Nieuwe functies, poppen, accessoires en garderobe
Het geheim achter het langdurige succes van BABY born is de steeds groeiende reeks nieuwe functies en verbeteringen die in de loop der jaren aan de pop zijn toegevoegd. Het lichaam is veel zachter geworden dan het vroeger ooit was en het is voor kinderen makkelijker om alle functies met hun kleine handen te activeren. Tegenwoordig heeft BABY born zelfs voor elk kind een eigen formaat dat bij ze past en zijn Sister en Brother erbij gekomen. De vele accessoires maken het
speelplezier nog leuker. BABY born kan spetteren in een badkuip met muziek en echt water, een zonnige dag op het strand doorbrengen in de ligstoel of door de stad scheuren op een mooie scooter. Ook de garderobe groeit voortdurend, steeds inspelend op de laatste modetrends en voor elke gelegenheid de juiste outfit, ongeacht het seizoen.
Weg met plastic!
Met BABY born, dat als merk al van jongs af aan een prominente plaats in kinderkamers inneemt, neemt Zapf Creation haar maatschappelijke verantwoordelijkheid. Daarom schakelt de onderneming vanaf het voorjaar van 2021 voor haar gehele productassortiment over op plasticvrije verpakkingen. Alle plastic elementen zoals kijkvensters, blisters of sluitingen worden stap voor stap vervangen door recycleerbare materialen. Het hele assortiment moet tegen de herfst van 2022 milieuvriendelijke verpakkingen hebben. De nieuwe verpakkingen zullen herkenbaar zijn aan een zonnebloem.