Tweede coronajaar bezorgt Identity Games bijna 10% omzet- en winststijging in 2021
27 mei 2022
Na het financiële topjaar 2020 boekte het Rotterdamse spellenbedrijf Identity Games in 2021 een omzet van € 15,6 miljoen euro. Dat is een kleine 10% meer ten opzichte van 2020. Ook de winst nam iets toe, ondanks de hoge containerkosten, wereldwijde chiptekorten en tijdelijke sluitingen van spellenfabrieken in China en Ierland.
Daardoor konden spellen niet of niet op tijd geleverd worden. De wereldwijde behoefte aan spellen was ook in 2021 overduidelijk aanwezig. De coronamaatregelen, en dan vooral de lockdowns, zorgden ervoor dat meer mensen thuis spellen speelden.
Voor dit jaar verwacht Identity Games een stabilisatie van de financiële resultaten. “De groei is er even uit. Niet alleen wij, maar ook de meeste andere spellenmakers hebben daarmee te maken. Hoge containerprijzen spelen daarin mede een rol. Dit jaar bestaan we 30 jaar. Dat vieren we onder meer met nog meer creatieve ideeën én de lancering van een nieuw spel Head of Security (Hoofd bewaking); het eerste spel ooit waarbij je de speldoos gebruikt door hem op je hoofd te zetten. Tijdens de internationale spellenbeurs Distoy in Londen (17-19 mei) hebben we het spel voor het eerst getoond. De eerste reacties waren in ieder geval zeer positief”, aldus Jeroen Nugteren, Managing Director bij Identity Games.