Clementoni kiest voor iO: Zichtbaarheid op online marketplaces moet verbeteren
20 oktob
er 2022
Het Italiaanse speelgoedmerk Clementoni gaat aan de slag met iO (Campus Amsterdam). Doel is om samen de zichtbaarheid van het assortiment op online marketplaces te verbeteren. De opdracht van Clementoni is in vier punten samen te vatten: verbetering van de digitale content aan de hand van een uitgebreid zoekwoordenonderzoek, het uitdenken van een advertising-strategie, campagnes opzetten en op basis van data optimaliseren.
De focus van de samenwerking tussen Clementoni en iO zal liggen op bol.com en dan met name op drie speelgoedsegmenten: Baby Clementoni, Onderwijs, Wetenschap & Spel. Bovendien zijn er gesprekken gaande om de activiteiten ook uit te breiden naar de verschillende Europese markten op Amazon.
iO een vanzelfsprekende keuze
Jorge Braun, Business Development Manager Marketplaces bij iO, legt uit hoe de samenwerking tot stand kwam: “Clementoni was op zoek naar een lokaal verankerde partner met uitgebreide kennis van content, campagnebeheer, en marketplaces. Als bol.com Gold Partner is iO een vanzelfsprekende keuze.”
Hernieuwde focus op Nederlandse markt
In de afgelopen jaren had Clementoni minder focus voor de Nederlandse markt. Daar wil het Italiaanse speelgoedmerk echter verandering in brengen door in zee te gaan met iO en door de aanstelling begin dit jaar van Marketing & Sales Manager Nederland, Anouk Hendriks. Over de samenwerking met iO zegt zij: "Ik ben erg blij dat we onze krachten hebben gebundeld en dat het ervaren content-team van iO de content van Clementoni op marktplaatsen verder helpt te optimaliseren. Dankzij het enthousiaste team en de fijne samenwerking ervaren we sinds dag één een positieve verbetering.”