De Hartstichting wil hart- en vaatziekten eerder opsporen en beter en sneller behandelen. Stichting SSK en de Hartstichting werkten samen in de campagne bloeddruk meten. In veel SSK supermarkten is de campagne bloeddruk meten uitgevoerd door een bloeddruk meetpunt in de winkel te faciliteren.
Hartstichting over de samenwerking met Stichting SSK bij de campagne bloeddruk meten 2019:
"De Hartstichting wil dat het regelmatig meten van je bloeddruk de norm wordt, zodat mensen met een hoge bloeddruk eerder opgespoord worden en zo het groeiend aantal hart- en vaatpatiënten een halt toegeroepen wordt. De Hartstichting heeft daarom eind mei een publiekscampagne opgezet en op zo’n 200 openbare locaties, waaronder zo’n 100 supermarkten met het SSK keurmerk, meetlocaties ingericht om mensen in staat te stellen gratis hun bloeddruk te laten meten.
SSK heeft een grote rol gespeeld in de totstandkoming van de meetpunten bij deze supermarkten. De samenwerking hebben wij als zeer prettig en professioneel ervaren. SSK heeft ons veel werk uit handen genomen door dat zij alle deelnemende supermarkten hebben geworven, de contacten onderhielden en zorgden voor de informatievoorziening tussen de Hartstichting en de supermarkten. SSK is een hele prettige partner om mee samen te werken vanwege de professionaliteit, de communicatie, het snelle schakelen en de pro-activiteit. Wij zijn ontzettend tevreden en kijken met een positief gevoel terug op de campagneperiode en de samenwerking met SSK en kijken er naar uit om volgend jaar weer samen te werken om nog meer meetpunten bij supermarkten te kunnen realiseren."