Personeelswerving: Wat biedt uw onderneming?

Wat biedt u als ondernemer naast een goed salaris? Dat is wat u als werkgever onderscheidt. Het is daarom belangrijk om naar potentiële nieuwe medewerkers te communiceren wat u hen te bieden heeft. In deze stap vertellen we meer over USP’s (Unique Selling Point) en goede arbeidsvoorwaarden.

Wat zijn de USP’s van uw onderneming?

Wat maakt het werken bij uw onderneming uniek? Deze USP’s moet u op een rijtje zetten.

Een aantal voordelen die u als werkgever kan noemen zijn:

  • Fijne omgeving om te werken
  • De winkel zet zich in voor de omgeving
  • Bezorgen bij mensen die slecht ter been zijn
  • Verzorgde lunch tijdens werktijd
  • Gezellige personeelsbijeenkomsten

Zet de MEERwaarde van uw onderneming eens op een rijtje. En bedenk dan hoe deze MEERwaarde zichtbaar is. Dat helpt niet alleen bij het werven voor vacatures, het maakt jouw winkel ook leuker voor klanten en het kan je helpen in gesprekken met de gemeente. Bekijk voor inspiratie de voorbeelden uit de MEERwaarde campagne. Het hele MEERwaarde-boek is te zien op de website.

Goede arbeidsvoorwaarden

CAO

De arbeidsvoorwaarden in de levensmiddelendetailhandel zijn vastgelegd in de CAO voor het levensmiddelenbedrijf. In de CAO wordt onderscheid gemaakt tussen de verschillende contracten die u medewerkers kunt aanbieden. Zo zijn er aparte voorwaarden die passen bij iemand met een parttime contract of een fulltime contract. Heb je vragen over de toepassing van de CAO. Neem dan contact op met Vakcentrum.

Aanvulling op de CAO

De CAO Levensmiddelen is een minimum CAO. Dit betekent dat u als werkgever altijd van de CAO mag afwijken als dat in het voordeel is van de werknemer. Dat kan zijn: een hoger salaris dan het CAO loon, een extra vakantiedag maar ook financiële ondersteuning bij aanschaf van een nieuwe fiets of een abonnement op de sportschool. Dat maakt jou een werkgever met MEERwaarde.