Organisatie van de vereniging van postale- en bancaire retailers (VVP)
De VVP behartigt de belangen van retailers met post-, pakket- en/of financiële dienstverlening in hun assortiment. Alle ondernemers die lid zijn van Vakcentrum en dergelijke diensten aanbieden, zijn ook verbonden aan de VVP.
De VVP vertegenwoordigt duizenden ondernemers die een post- en pakketpunt in hun winkel hebben. De organisatie genereerde in 2016 landelijk bekendheid door flink te ageren tegen de tariefverlagingen van PostNL. De VVP blijft strijden voor tegemoetkoming van PostNL voor de verlaagde tarieven.
De VVP richt zich daarnaast op het versterken van de stadsdistributiefunctie van lokale retailers voor het afhalen en retourneren van pakketten, het informeren van retailers over nieuwe diensten die rondom bancaire zaken en post- en pakketdiensten kunnen worden ontwikkeld en het stimuleren van cross-channel samenwerkingen tussen online diensten en de fysieke winkel. De VVP realiseert dit door partijen met elkaar in contact te brengen, gesprekken te voeren met de grote marktpartijen en te lobbyen in Den Haag.
Het gemak voor leden van het Vakcentrum die een post- en pakketpunt in hun winkel hebben, wordt hiermee vergroot omdat er nu nog meer diensten onder een paraplu vallen.
Meer informatie
Kijk voor meer informatie op de website van de VVP.