De pilot: folders om door te verwijzen
Tijdens de pilot ontvingen de deelnemende supermarkten een poster en een folder ‘Hulp bij Bankzaken’ met daarop de telefoonnummers van de vier grote banken, de (gratis) Digihulplijn en de website www.bankinformatiepunt.nl. Klanten konden deze folders zelf meenemen of kregen deze mee van winkelmedewerkers.
De eerste uitkomsten:
✔ Klanten werden sneller geholpen
✔ Folders werden actief meegenomen: vooral door ouderen, migranten en mantelzorgers
✔ Ondernemers zagen toegevoegde waarde
✔ Geen extra werkdruk voor personeel
Meer weten over de resultaten van de pilot? Bekijk hier het volledige resultatenrapport.
Hoe nu verder? Uitrol in tien gebieden
Op basis van deze goede ervaringen willen we deze aanpak als een olievlek uitbreiden. In tien gebieden in Nederland starten binnenkort projecten om mensen uit aandachtsgroepen (senioren, laaggeletterden, migranten, mensen met een beperking) lokaal beter te ondersteunen. Vrijwilligersorganisaties, bibliotheken, wijkcentra en gemeenten participeren in deze proeven. Ook supermarkten kunnen een rol spelen.
Doe mee! Vergoeding € 300
Wij zoeken daarom supermarkten met een geldautomaat die willen meedoen. De vergoeding per ondernemer is voor deze pilot vastgesteld op €300. De projectgebieden zijn: Arnhem, Helmond, Amersfoort, Hengelo, Regio West-Friesland (rondom Enkhuizen), Rotterdam/Feijenoord, Rotterdam/Delfshaven, Tilburg, Utrecht/Overvecht en Utrecht/Kanaleneiland. We hopen later ook supermarkten in andere regio’s te kunnen betrekken. Het zal met name gaan om het doorverwijzen van klanten aan de hand van een folder.
Heeft u interesse? Meldt u dan aan via: reactie@vakcentrum.nl