Problemen met pinnen?

15-3-2024

We kregen signalen dat er problemen zouden zijn met de communicatie tussen de betaalterminal (pinautomaat), de kassa en de bank. Daardoor geeft de pinautomaat aan dat er betaald is terwijl de kassa dat niet registreert. Bij de bank is de betaling dan wel binnengekomen. Vervolgens wordt de betaling door de bank weer tegengeboekt en is er dus niet betaald. Naar aanleiding van onze berichtgeving hebben een beperkt aantal ondernemers, een zevental, zich gemeld. Aan de hand van de meldingen over de storing met pinnen is er navraag gedaan bij de betaalvereniging. Het zou kunnen gaan om problemen die banken (Triodos, Rabobank) onlangs hebben gehad met hun systemen die de betalingen autoriseren. En de afhandeling daarvan op de kassa. Zekerheid over deze oorzaak is er echter niet en kan per ondernemer verschillen!

De handigste actie is wanneer u rechtstreeks contact opneemt met uw bank of hun leveranciers. Zij zijn het beste in staat om u te helpen. Zij kunnen ook de transactiedata inzien. Mocht u er niet uitkomen laat het ons dan aub weten, ook wanneer u er wel uitkomt vernemen we graag hoe een en ander is opgepakt. Reacties kunt u doorgeven via reactie@vakcentrum.nl.