Unieke eigenschappen
Veiligheid op nummer 1
Help123 is ontwikkeld omdat ondernemers de veiligheid voor personeel en klanten belangrijk vinden en BHV goed willen organiseren. Voor veel ondernemers is alleen niet duidelijk wat hiervoor nodig is. Ook is niet duidelijk welke wettelijke eisen gelden. Daarom is samen met het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en het ministerie van Economische Zaken onderzocht op welke wijze BHV praktisch is te organiseren. Een van de uitgangspunten hierbij was om de veiligheid op de werkvloer te verbeteren. Onder meer door te zorgen dat iedereen binnen het be-drijf weet wat te doen bij een ongeval of calamiteit.
Iedereen BHV
Deskundigen van ambulancediensten, brandweer en BHV-specialisten hebben aangegeven wat iedereen zou moeten weten om snel en goed te kunnen handelen bij een ongeluk of calamiteit. Zo is het belangrijk dat mensen weten waar welke hulpmiddelen (zoals brand-blusser, ehbo-doos etc.) in het bedrijf liggen en welke afspraken zijn gemaakt (zoals waar verzamelen we bij een ontruiming). Maar het is ook belangrijk dat mensen de basis weten hoe ze moeten handelen bij een ongeluk met gevaarlijke stoffen, een ernstig ongeval, een brand of een ontruiming. De leermodule van Help123 is bedrijfsspecifiek en leert alle medewerkers welke afspra-ken bij uw bedrijf gelden maar ook hoe ze moeten handelen bij een ongeval of calamiteit.
Praktisch en werkbaar
Ondernemers hebben Help123 ingericht en vormgegeven. Het was hierbij belangrijk dat Help123 snel en overal is te gebruiken. Dus geen ingewik-kelde inlogsystemen of vragen maar een heldere en intuïtieve applicatie. Met Help123 legt u in drie stappen de BHV-afspraken vast die bij uw bedrijf gelden. Dit kost u per locatie ongeveer 15 tot 20 minuten. Help123 legt deze afspraken vast in het BHV-plan en maakt op basis hiervan een bedrijfsspecifieke BHV-training voor uw mede-werkers.
Een interactieve training
De online BHV-training is een combinatie van beeld, tekst, spraak en interactieve toets-vragen. Door deze combinatie (gebaseerd op dr. Mayers Cognitive Theory of Multimedia) wordt het leerproces versterkt. Op deze manier zorgt Help123 dat alle medewerkers we-ten wat ze moeten doen bij een ongeval of calamiteit.